Döviz bürolarına yeni çalışma düzenine geçti, tepkiler gecikmedi. Döviz büroları, Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın döviz büroları hakkında aldığı karara karşı kepenk indirme eylemi yaptı. Tüm yurtta döviz büroları eylem kapsamında 40 dakika kapalı kaldı.
Yeni düzenlemeye göre dövizcilerden sermayelerini arttırmaları istendi. Buna göre A grubu yetkili müesseselerin ödenmiş sermaye şartı 5 milyon TL’den 10 milyon TL’ye; B grubu yetkili müesseselerin ödenmiş sermaye şartı ise 1 milyon TL’den 5 milyon TL’ye çıkarıldı.
Yetkili müesseseler yöneticisi Adil Yazıcıoğlu, “Talep edilen sermaye artısının ihtiyaçtan fazla olduğunu biliyoruz. Makul bir sermaye artışı bekliyoruz. Şirket devir yasaklarının getirilmesi, şirketlerin değerinin sıfıra inmesine neden olacak. Ancak bu değerli şirketlerin bir değeri kalmayacak. Bu uygulamayla bu düzenlemenin değiştirilmesini talep ediyoruz” dedi.
Kaynak: https://www.cnnturk.com/video/ekonomi/turkiye/doviz-burolarindan-kepenk-indirme-eylemi




